احادیث گوهربار از امام حسن مجتبی علیه‌السلام

احادیث گوهربار از امام حسن مجتبی علیه‌السلاماحادیث  زیبا و دلنشین برای الگو گرفتن از کلام اهل بیت و زندگی بهتر از امام حسن مجتبی (ع) را با هم مرور می‌کنیم.

  ادامه مطلب ...

راز انتخاب این منطقه به عنوان گورستان هواپیما‌ها چیست؟ +تصاویر

تمام هواپیماهای آمریکا پس از پایان عمر کاری خود باید به این منطقه انتقال داده شوند،اما دلیل انتخاب این محل برای بازنشستگی هواپیماهای از کار افتاده چیست؟

  ادامه مطلب ...

بهترین و بدترین خوراکی‌ها برای تیروئید

بهترین و بدترین خوراکی‌ها برای تیروئیدتغذیه با بیماری‌های شایع  غده تیروئید ارتباط نزدیکی دارد؛ یعنی یکی از مواردی که باعث تشدید بیماری یا تخفیف آن در افراد مبتلا به کم‌کاری یا پرکاری تیرویید می‌شود، عوامل تغذیه‌ای است. به بیان دیگر، نقش داشتن یک رژیم غذایی سالم و مناسب برای مبتلایان به مشکلات تیرویید کنار توجه داشتن به دارودرمانی زیر نظر متخصص غدد، از اهمیت بسیار بالایی برای این بیماران برخوردار است.

  ادامه مطلب ...

چگونه در هزینه‌های آشپزخانه صرفه جویی کنیم؟

وسایلی را ببینید که با خریدن یک چاقو به جای آن‌ها می‌توانید در هزینه‌های آشپزخانه صرفه جویی کنید.

  ادامه مطلب ...

مهمان‌های ناخوانده‌ای که در استخر‌ها زندگی می‌کنند/ بیماری‌های پوستی در کمین شناگران

یک عضو انجمن متخصصین پوست ایران از شایعترین بیماری‌های پوستی که به واسطه رعایت نکردن نکات بهداشتی در استخر‌ها به افراد منتقل می‌شود، خبر داد.

شیوع بیماری‌های پوستی با رونق دوباره استخرها/ بیماری‌های پوستی در کمین سلامت شناگران/ این مهمان ناخوانده در استخر‌ها زندگی می‌کندداریوش دائر عضو انجمن متخصصین پوست ایران اظهار کرد: با شروع فصل گرما بازار رفتن به استخر‌ها حسابی داغ است؛ بنابراین برای اینکه افراد از این ورزش و تفریح لذت کامل را ببرند و به انواع بیماری‌های پوستی دچار نشوند، رعایت نکات بهداشتی ضروری است.

  ادامه مطلب ...

تولید غیرمتعارف فیلم‌های کمدی تهدیدی برای جامعه است

مسعود ردایی معتقد است جامعه به همه ژانرهای سینمایی نیاز دارد اما...

تولید غیرمتعارف فیلم‌های کمدی تهدیدی برای جامعه استمسعود ردایی تهیه‌کننده سینما درباره روند رو به رشد تولید فیلم‌های کمدی و عواقب این موضوع  گفت: سینما به عنوان سرآمد فعالیت‌های فرهنگی و تجمیع هنر در قالب تصویر و صدا می‌بایست در همه ژانرها به تولید محتوا بپردازد، این خوراک روحی جامعه می‌تواند شامل فیلم‌های آموزشی، اجتماعی، ارزشی و اعتقادی، تاریخی، سیاسی، سرگرمی و کمدی، جنگی و ترسناک و عاشقانه باشد.

  ادامه مطلب ...

اتصال پالایشگاه فاز 13 پارس جنوبی به خط ششم سراسری گاز

معتمد گفت: واحدهای یوتیلیتی پالایشگاه فاز 13 تا پایان تابستان سال جاری به صورت کامل انجام و پس از آن عملیات راه اندازی ردیف اول شیرین سازی گاز ترش فازهای 6 و 7 و 8 آغاز می شود.

اتصال پالایشگاه فاز 13 پارس جنوبی به خط ششم سراسری گاز
 پیام معتمد مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی گفت: واحدهای یوتیلیتی پالایشگاه فاز 13 تا پایان تابستان سال جاری به صورت کامل انجام و پس از این مرحله عملیات راه اندازی ردیف اول شیرین سازی گاز ترش فازهای 6 و 7 و 8 که هم اکنون از پیشرفت مناسبی برخوردار است، آغاز می شود.

  ادامه مطلب ...

نرخ آبونمان تلفن‌های ثابت لغو شد

نرخ آبونمان تلفن‌های ثابت که پیشتر از سوی شورای رقابت تعیین شده بود، با شکایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و حکم هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ابطال شد.

  ادامه مطلب ...

عوارض و علائم بیماری تیروئید را بشناسید

ابتلا به بیماری تیروئید به دلایل مختلف رخ می‌دهد و می‌تواند بر سلامت بدن اثر منفی بگذارد و عدم رسیدگی به موقع و درمان آن می‌تواند برای فرد خطرناک باشد.

عوارض و علائم بیماری تیروئید را بشناسید بیماری دیابت به دو حالت کم کار و پر کار وجود دارد. این بیماری می‌تواند به طور مادرزادی و از بدو تولد در بدن افراد وجود داشته باشد یا به تدریج و به دلیل فقر غذایی و رژیم غذایی نامناسب و مواردی از این دست ایجاد شود.

  ادامه مطلب ...

حادثه تروریستی تهران نشانه آشکاری از دشمنی خباثت آلود مزدوران استکبار با ملت ایران است

رهبر انقلاب: این جنایات در عزم ملت ایران خللی ایجاد نمی‌کند
 در پی حادثه‌ تروریستی در روز دوازدهم ماه مبارک رمضان در تهران، که به شهادت و زخمی شدن جمعی از مردم روزه دار انجامید، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کردند.

  ادامه مطلب ...

«جایروکوپتر»؛ پرنده‌ای سبک با وظایف سنگین در یگانهای نظامی ایران/ ارتش چین و آمریکا هم سراغ تجربه موفق سپاه رفتند +عکس

جایروکوپترها با وجود قدمت ۹۰ ساله خود، برای چند دهه به فراموشی سپرده شدند اما چند سالی است مجددا مورد توجه قرار گرفته و برای استفاده در قرن بیست و یکم در نقش های امنیتی و نظامی آماده شده اند.

  ادامه مطلب ...

به مردم قول می دهیم امنیت آنها تضمین شود/اگر هشیاری نیروهای حفاظتی و اطلاعاتی نبود آمار شهدا و زخمی ها بیش از اینها بود

تلاش جریانات تروریستی در سه سال گذشته ایجاد ناامنی در ایران بوده ولی با تلاش وزارت اطلاعات تمام تیم های تروریستی دستگیر و منهدم شدند.

ذوالفقاری گفت: تروریست‌ها در حادثه امروز قصد داشتند عملیات خود را در صحن حرم مطهر امام انجام دهند ولی قبل از ورود به صحن امام با آنها برخورد شد و ناکام ماندند.

  ادامه مطلب ...

در عرض یک دقیقه سلامتی‌تان را در خانه چک کنید + تصاویر

اگر در خصوص وضعیت سلامت خود نگران هستید می‌توانید در کنار مشاوره گرفتن از پزشکان و برای کمک به تشخیص بهتر بیماری از یک شیوه خلاقانه تست سلامتی استفاده کنید.

  ادامه مطلب ...

آیا هر صلحی با دشمن نرمش قهرمانانه است؟/ توجه روحانیون به زندگی امام حسن(ع) برای ارتباط بهتر با مردم

زندگی امام حسن(ع) فراز و نشیب‌های فراوانی دارد که می‌تواند برای شیعیان راهگشا باشد.

 امام حسن(ع) فرزند ارشد امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، امام دوم شیعیان است. ایشان در پانزدهم ماه مبارک رمضان سال سوم هجری متولد شدند. زندگی این امام همام فراز و نشیب‌های فراوانی دارد و به حق می‌توان گفت غربت ایشان در زمان بعد از صلح با معاویه به کمال خود رسید. برای بررسی بیشتر قسمت‌های مهم زندگی این امام بزرگوار با حجت‌الاسلام کاشانی به گفتگو نشسته‌ایم.

  ادامه مطلب ...

آیا با بازگشت رضائیان به پرسپولیس موافقید یا خیر ؟

آیا با بازگشت رامین رضائیان به تیم پرسپولیس در لیگ هفدهم موافق هستید یا خیر؟

در روزهای اخیر زمزمه های زیادی نسبت به بازگشت رامین رضائیان به تیم پرسپولیس به گوش می رسد.

  ادامه مطلب ...

نیروهای سوری به مرزهای مشترک با عراق رسیدند/ 20هزار کیلومتر مربع، تازه‌ترین مساحت پیشروی مقاومت در شمال شرق «التنف»

حضور نیروهای سوری در مرز مشترک با عراق/ مجموع پیشروی‌های مقاومت به 20هزار کیلومتر مربع رسید
 اولین یگان‌های ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت به مرزهای مشترک عراق و سوریه در شمال شرقی منطقه «التنف» رسیدند.

  ادامه مطلب ...

بیانیه ارتش به مناسبت شهادت تعدادی از هموطنان در حادثه تروریستی تهران :

  ارتش جمهوری اسلامی ایران بدنبال شهادت مظلومانه‏ تعدادی از هموطنانمان در حادثه تروریستی که در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی و مجلس شورای اسلامی بوقوع پیوست بیانیه ای صادر و در آن ضمن محکوم کردن اینگونه تلاش های ددمنشانه دشمن، بر آمادگی ملت غیور ایران و فرزندان آنها در نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در مقابله با اینگونه حرکات کور و خباثت‏آلود دشمنان انقلاب اسلامی تأکید کرد.

  ادامه مطلب ...

توصیه های ورزشی برای ماه رمضان

توصیه های ورزشی برای ماه رمضان در ماه رمضان برنامه ورزشی و برنامه تغذیه باید طوری باشند که به بدن فشاری وارد نکنند و بدن بتواند از فایده ورزش بهره‌مند شود.

  ادامه مطلب ...

روزه‌ داری موجب زخم معده نمی‌شود

روزه‌ داری موجب زخم معده نمی‌شود یک فوق تخصص گوارش و کبد گفت: روزه گرفتن موجب بروز بیماری و زخم معده نمی‌شود.

  ادامه مطلب ...

چگونه بهترین وعده سحری را بخوریم؟

متخصصان تغذیه تأکید دارند که برای وعده سحری باید از غذاهای متنوع مانند هیدروکربوتها، فیبرها و پروتئین های کم چرب  استفاده کرد.

  ادامه مطلب ...

تغذیه ورزشکاران در سحر

تغذیه ورزشکاران در سحر با فرا رسیدن ماه رمضان معمولاً ورزشکاران در خصوص روند برنامه تمرینی و تغذیه در این ماه دچار سردرگمی می شوند. گرم بودن هوا و طولانی بودن حد فاصل سحر تا افطار مقداری شرایط را برای ورزشکاران سخت می کند.

  ادامه مطلب ...

چرا امام حسن (ع) را کریم اهل بیت نامیدند؟

پیامبر اکرم(ص) فرمودند: حسن و حسین(ع) هر دو امام هستند، چه قیام بکنند و چه بنشینند.

تاپ جمعه///بصیرت امام حسن مجتبی (ع) الگویی ممتاز برای مؤمنانحاج یدالله بهتاش نویسنده و سخنران اهل بیت (ع) در خصوص ویژگی‌های سیره امام حسن مجتبی (ع) گفت: امام حسن (ع) اولین فرزند امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) هستند که میلاد با سعادت ایشان در پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان قرار دارد. امام حسن مجتبی (ع) پس از شهادت پدر بزرگوارشان امیر المؤمنین (ع) حدود ده سال و شش ماه امام امت اسلامی بودند.

  ادامه مطلب ...

حادثه تروریستی تهران ساخته‌ دنیای استکبار است/هرگز از مقابله با آمریکا عقب نشینی نمی‌کنیم

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه شهادت ارث اولیاست و برای ما کرامت است، گفت: حادثه تروریستی تهران از ساخته‌ها و فرآورده‌های دنیای استکبار است.

نماز جمعه /صدیقیحجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به حادثه تروریستی تهران و رذالت تروریست‌های زبون و فریب خورده بدبخت دنیا و آخرت اظهار داشت: این تروریست‌ها خیلی زود بساطشان برچیده شد، اما در مجلس با توجه به شرایط پیچیده امنیتی تعدادی از عزیزان به لقا الله پیوستند.

  ادامه مطلب ...

ایران 3 – بلژیک 2 / آغاز طوفانی شاگردان کولاکوویچ در هیاهوی تهران

تیم ملی والیبال ایران موفق شد در نخستین دیدار هفته دوم لیگ جهانی 2017 مقابل تیم ملی بلژیک به پیروزی دست پیدا کند.

سالن 12 هزارنفری مجموعه ورزشی آزادی از ساعت 21:10 امشب (جمعه) 19 خرداد، میزبان دیدار دو تیم بلژیک و ایران بود.  

  ادامه مطلب ...

قمار سیاسی نخست‌وزیر انگلیس جواب نداد / محافظه‌کاران انگلیسی نتوانستند موفقیت قبلی خود را در انتخابات تکرار کنند

قمار سیاسی نخست‌وزیر انگلیس جواب نداد / محافظه‌کاران انگلیسی نتوانستند موفقیت قبلی خود را در انتخابات سراسری تکرار کنند
 حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس به رهبری "ترزا می" با وجود پیروزی در انتخابات نتوانست اکثریت (نصف به علاوه یک) 650 کرسی پارلمان این کشور را برای تشکیل یک دولت قوی و غیرائتلافی کسب کند.

  ادامه مطلب ...

جنگنده‌های اف-35 اسرائیل برای جنگ با ایران کارآیی ندارند

پایگاه خبری صهیونیستی "اسرائیل نشنال نیوز" در مطلبی به بررسی میزان کارآمدی جنگنده‌های رادارگریز اسرائیل در حمله احتمالی به ایران پرداخت.

 
 "اسرائیل نشنال نیوز" در مطلبی نوشت: اسرائیل تاکنون چندین جنگنده رادارگریز اف-35 را از آمریکا خریداری کرده است و به نظر می‌رسد خرید 50 جنگنده دیگر نیز در دستور کار آن باشد.

  ادامه مطلب ...

هدیه رمضانی گوگل به مسلمانان

گوگل عربی اعلام کرد که مسلمانان پس از این می‌توانند جهت قبله را در گوگل پیدا کنند و رو به کعبه نماز بخوانند.

هدیه رمضانی گوگل به مسلمانانبه نقل از العالم، شرکت گوگل در ماه مبارک رمضان یک خدمت جدید به مسلمانان هدیه کرده است.

  ادامه مطلب ...

بیانیه پاپ فرانسیس در محکومیت حملات تروریستی تهران

رهبر کاتولیک های جهان حملات تروریستی تهران را محکوم کرد.

بیانیه پاپ فرانسیس در محکومیت حملات تروریستی تهرانبه نقل از کاتولیک نیوز ایجنسی، پاپ فرانسیس -- رهبر کاتولیک‌های جهان -- با انتشار بیانیه‌ای حملات تروریستی روز چهارشنبه در تهران را محکوم کرد و با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرد.

  ادامه مطلب ...

رسانه های ترکیه: پاکستان 20 هزار نیروی نظامی در قطر مستقر می کند

برخی رسانه های ترکیه مدعی شدند پاکستان تصمیم گرفته است به تبعیت از ترکیه، شمار زیادی نظامی در قطر مستقر کند.

رسانه های ترکیه: پاکستان 20 هزار نیروی نظامی در قطر مستقر می کند به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، برخی رسانه های ترکیه مدعی شدند پاکستان تصمیم گرفته است به تبعیت از ترکیه، شمار زیادی نظامی در قطر مستقر کند.

  ادامه مطلب ...

تهدید داعش برای حمله به عربستان!

گروه تکفیری داعش تهدید کرد به عربستان سعودی حمله خواهد کرد.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع خبری گزارش دادند گروه تکفیری داعش تهدید کرد به عربستان سعودی حمله خواهد کرد.

  ادامه مطلب ...